یشنهادات یک بازاری به مجمع امور صنفی و همکاران خود

 

در آستانه ی روز اصناف، اول تیر

پیشنهادات یک بازاری به مجمع امور صنفی و همکاران خود

ریاست مجمع امور صنفی قاین در آستانه ی فرارسیدن روز اصناف، در اقدامی شایسته، خواستار نظرات مردم و کسبه در مورد انتخاب کاسب نمونه شد. لازم دانستم ضمن تشکر از زحمات ایشان در رفع مشکلات بازار و بازاریان قاین، به عنوان عضوی از جامعه بزرگ بازاریان، نکاتی را در مورد انتخاب کاسب موفق که هر ساله توسط مجمع امور صنفی انجام می شود، بیان کنم:

1- نوآوری و خلاقیت در ایجاد شغل جدید با تحول اساسی در روال کاری که منجر به رفاه و رضایتمندی شهروندان شود و مشتری را از رفتن به شهرهای دیگر بابت خرید باز دارد.

2- برخورد شایسته و مشتری مداری که یکی از دلایل موفقیت هر کاسب می باشد که این را باید طی تحقیقاتی از مشتریان و شهروندان جویا شد که این ملاک می تواند در مورد همه کسبه (چه در خیابان اصلی و چه در شهرکها) اعمال شود چرا که قرار نیست فقط کاسب خیابان های اصلی شهر خوش برخورد باشد و این فرهنگ باید به تمامی نقاط شهر سرایت پیدا کند.

3- زیباسازی محل کسب - چه در نمای ساختمان و چه در چیدمان زیبا - که هم در روحیه ی خود کاسب و هم در روحیه ی خریدار تاثیر به سزایی دارد و باعث جذب مشتری خودی و غریبه می شود و در کل به نفع تمام بازار است چون کسانی که از اطراف برای خرید می آیند، می گویند قاین بازاری جذاب و زیبا دارد. در این بحث بهتر است هم خود کاسب و هم گاهاً صاحب ملک که همکاری لازم را با مستاجر خود دارد، مورد تقدیر قرار گیرند.

4- امانت داری و چشم پاک بودن، در کاسبی مورد بسیار حساسی است که باید در نگاهی ویژه قرار گیرد چون دیده شده که کاسب در عین برخورد خوب، دکور زیبا و دیگر امتیازهای کاسب موفق، آدم امینی نیست و نسبت به نوامیس مردم در گفتار و نگاه خیانت می کند که این به ضرر تمام جامعه و بازاریان است و باید محیط کسب محیطی امن برای مردم باشد تا همه با خیال راحت در بازار، رفت و آمد کنند.

5- منصف بودن که می توان در نوع جنس و قیمت ها مد نظر قرار داد و هر نوع کالای نامرغوبی را به قیمت های گزاف به صرف غلط انداز بودن و تشابه اسمی و جنسی به مشتری عرضه نکرد.

6- کاسبی که برای بهتر جلوه دادن و فروش بیشتر خود، مذمت همکار خود را نزد مشتری می نماید؛ نمی داند که همه ی کسبه، خانواده ای بزرگ محسوب می شوند و هیچ وقت یک عضو خانواده نباید عضو دیگر را تخریب نماید که متاسفانه در بازار قاین دیده می شود که در نهایت به ضرر کل مجموعه ی بازار می باشد و بهتر است به جای تخریب یکدیگر با ارایه ی محصول و کالای با کیفیت و قیمت های مناسب، مشتری را جذب کرد.

  
نویسنده : تحریریه طلوع قاینات ; ساعت ۱۱:٠٠ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٧ خرداد ،۱۳۸٩
تگ ها :